مقاله؛

سانسور سینمایی در فرانسه و آمریکا (بخش دوم)

مدرسه ملی سینمای ایران: با آغاز جنگ جهانی دوم در اروپا و به‌ویژه با اشغال فرانسه به‌دست نیروهای آلمان، سینما دیگر تنها مدیومی نیست که موردِ انواع سانسورها قرار می‌گیرد بلکه به مرکز توجهات حکومت ویشی و آلمان‌ها تبدیل می‌شود تا آن را به بهترین سلاح برای تبلیغات تبدیل کنند. در آمریکا به‌سرعت معیارهای مشروعیت تحت نفوذ کلیسا قرار می‌گیرد، این در حالی است که با توجه به حوادثی که در اروپا می‌گذرد نظارت‌ها برای محدود کردنِ انواع اشکال سینمای متعهد شدید‌تر می‌شود.

مقاله‌ای از ژان‌اود کُردولیه

———————————————————————————-

برای خواندن متن کامل بخش دوم این مقاله، اینجا را کلیک کنید.

بخش اول